После́дование отпева́ния усо́пших

В Све́тлую Седми́цу.
Приготовления к отпеву:

Если бывает возможность начать прощание с телом усопшего в его доме, священник приходит в дом усопшего, одев епитрахиль и фелонь, и покадив тело, начинает, как обычно:
Диа́кон: Благослови́, влады́ко.

Иерей: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды)
Духовенство: Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́,/ и да бежа́т от Лица́ Его́
ненави́дящии Его́.

Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут,/ я́ко та́ет воск от лица́ огня́.
Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия,/ а пра́ведницы да
возвеселя́тся.

Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь,/ возра́дуемся и возвесели́мся вонь.
Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в
Хор: И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Во время пения священник кропит святой водой тело усопшего и гроб, и (если еще тело не в гробу) кладут тело во гроб.
Ектения́ сугу́бая:

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Хор: Го́споди, поми́луй. (Трижды, на каждое прошение)

Диакон: Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, и о е́же прости́тися ему́ (или ей) вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ (или ея́), иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ (или ея́), у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Хор: Пода́й, Го́споди.
Диакон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.
Иерей, во время ектении, тихо читает молитву:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т миру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им (или е́ю) сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

Возглас: Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.
Воскре́сная песнь:

Воскресе́ние Христо́во ви́девше,/ поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су,/ еди́ному безгре́шному,/ Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́,/ и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим:/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем,/ и́мя Твое́ имену́ем./ Прииди́те вси ве́рнии,/ поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию:/ се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру./ Всегда́ благословя́ще Го́спода,/ пое́м Воскресе́ние Его́:/ распя́тие бо претерпе́в,// сме́ртию смерть разруши́.
Диакон: Прему́дрость.

Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Три́жды)
Отпу́ст:

Иерей: Христо́с, воскресы́й из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́вый и су́щим во гробе́х живо́т дарова́вый, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере и всех святы́х Свои́х, ду́шу от нас преста́вльшагося раба́ Своего́ (или преста́вльшияся рабы́ Своея́), имярек, в селе́ниих святы́х всели́т, и с пра́ведными причте́т и нас поми́лует, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Хор: Ами́нь.
Диакон: Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшему рабу́ Твоему́ (или усо́пшей рабе́ Твое́й), имярек, и сотвори́ ему́ (или ей) ве́чную па́мять.

Хор: Ве́чная па́мять. (Трижды)

Перенос гроба с телом:

Во время переноса гроба с телом усопшего в храм для отпевания после начального возгласа священника и Пасхального тропаря поется Пасхальный канон.
Иерей: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды)
Пасхальный Канон.1

Отпе́в:

Отпевание священник начинает с Крестом, свечей и кадилом:
Диа́кон: Благослови́, влады́ко.

Иерей: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

Духовенство: Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́,/ и да бежа́т от Лица́ Его́
ненави́дящии Его́.

Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут,/ я́ко та́ет воск от лица́ огня́.
Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия,/ а пра́ведницы да
возвеселя́тся.

Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь,/ возра́дуемся и возвесели́мся вонь.
Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Духовенство: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в
Хор: И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Ектения́ сугу́бая:

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Хор: Го́споди, поми́луй. (Трижды, на каждое прошение)

Диакон: Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, и о е́же прости́тися ему́ (или ей) вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ (или ея́), иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ (или ея́), у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Хор: Пода́й, Го́споди.
Диакон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.
Иерей, во время ектении, тихо читает молитву:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т миру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им (или е́ю) сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

Возглас: Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.
Канон Пасхальный, глас 1:

Пасхальный канон поется полностью хором: и ирмосы, и припевы, и тропари, и катавасии.

Песнь 1:

Ирмос: Воскресе́ния день,/ просвети́мся, лю́дие./ Па́сха, Госпо́дня Па́сха:/ от сме́рти бо к жи́зни,/ и от земли́ к небеси́,/ Христо́с Бог нас преведе́,// побе́дную пою́щия.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Очи́стим чу́вствия, и у́зрим/ непристу́пным све́том/ Воскресе́ния, Христа́/ блиста́ющася,/ и ра́дуйтеся, реку́ща,/ я́сно да услы́шим,// побе́дную пою́ще.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Небеса́ у́бо досто́йно да веселя́тся,/ земля́ же да ра́дуется,/ да пра́зднует же мир,/ ви́димый же весь и неви́димый:/ Христо́с бо воста́,// весе́лие ве́чное.
Катава́сия:

Воскресе́ния день,/ просвети́мся, лю́дие./ Па́сха, Госпо́дня Па́сха:/ от сме́рти бо к жи́зни,/ и от земли́ к небеси́,/ Христо́с Бог нас преведе́,// побе́дную пою́щия.

Песнь 3:

Ирмос: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое,/ не от ка́мене непло́дна чудоде́емое,/ но нетле́ния исто́чник/ из гро́ба одожди́вша Христа́,// в Не́мже утвержда́емся.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Ны́не вся испо́лнишася све́та,/ не́бо же и земля́, и преиспо́дняя:/ да пра́зднует у́бо вся тварь/ воста́ние Христо́во,// в не́мже утвержда́ется.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Вчера́ спогребо́хся Тебе́ Христе́,/ совостаю́ днесь/ воскре́сшу Тебе́,/ сраспина́хся Тебе́ вчера́,// Сам мя спросла́ви Спа́се во Ца́рствии Твое́м.
Катава́сия:

Прииди́те, пи́во пие́м но́вое,/ не от ка́мене непло́дна чудоде́емое,/ но нетле́ния исто́чник/ из гро́ба одожди́вша Христа́,// в Не́мже утвержда́емся.
Ектения́ сугу́бая:

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Хор: Го́споди, поми́луй. (Трижды, на каждое прошение)

Диакон: Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, и о е́же прости́тися ему́ (или ей) вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ (или ея́), иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ (или ея́), у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Хор: Пода́й, Го́споди.
Диакон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.
Иерей, во время ектении, тихо читает молитву:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т миру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им (или е́ю) сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

Возглас: Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.
Ипакои́, глас 4:

Хор: Предвари́вшия у́тро я́же о Мари́и,/ и обре́тшия ка́мень отвале́н от гро́ба,/ слы́шаху от А́нгела: во све́те присносу́щнем Су́щаго,/ с ме́ртвыми что и́щете, я́ко челове́ка?/ Ви́дите гро́бныя пелены́, тецы́те и ми́ру пропове́дите,/ я́ко воста́ Госпо́дь, умертви́вый смерть,// я́ко есть Сын Бо́га, спаса́ющаго род челове́ческий.
Песнь 4:

Ирмос: На Боже́ственней стра́жи/ богоглаго́ливый Авваку́м/ да ста́нет с на́ми, и пока́жет/ светоно́сна А́нгела,/ я́сно глаго́люща:/ днесь спасе́ние ми́ру,/ я́ко воскре́се Христо́с,// я́ко всеси́лен.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Му́жеский у́бо пол,/ я́ко разве́рзый де́вственную утро́бу,/ яви́ся Христо́с:/ я́ко челове́к же,/ А́гнец нарече́ся:/ непоро́чен же,/ я́ко невку́сен скве́рны,/ на́ша Па́сха,/ и я́ко Бог и́стинен// соверше́н рече́ся.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко единоле́тный а́гнец,/ благослове́нный нам вене́ц Христо́с,/ во́лею за всех закла́н бысть,/ Па́сха чисти́тельная,/ и па́ки из гро́ба кра́сное// пра́вды нам возсия́ Со́лнце.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Богооте́ц у́бо Дави́д/ пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я,/ лю́дие же Бо́жии святи́и,/ образо́в сбытие́ зря́ще,/ весели́мся Боже́ственне,/ я́ко воскре́се Христо́с,// я́ко Всеси́лен.
Катава́сия:

На Боже́ственней стра́жи/ богоглаго́ливый Авваку́м/ да ста́нет с на́ми, и пока́жет/ светоно́сна А́нгела,/ я́сно глаго́люща:/ днесь спасе́ние ми́ру,/ я́ко воскре́се Христо́с,// я́ко всеси́лен.
Песнь 5:

Ирмос: У́тренюем у́треннюю глубоку́,/ и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це,/ и Христа́ у́зрим/ пра́вды Со́лнце,// всем жизнь возсия́юща.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Безме́рное Твое́ благоутро́бие,/ а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще,/ к све́ту идя́ху Христе́,/ весе́лыми нога́ми,// Па́сху хва́ляще ве́чную.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Присту́пим свещено́снии,/ исходя́щу Христу́ из гро́ба, я́ко жениху́,/ и спра́зднуем любопра́зднственными чи́нми// Па́сху Бо́жию спаси́тельную.

Катава́сия:

У́тренюем у́треннюю глубоку́,/ и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це,/ и Христа́ у́зрим/ пра́вды Со́лнце,// всем жизнь возсия́юща. (Трижды)
Песнь 6:

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́,/ и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя,/ содержа́щия свя́занныя, Христе́,/ и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на,// воскре́сл еси́ от гро́ба.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сохрани́в це́ла зна́мения Христе́,/ воскре́сл еси́ от гро́ба,/ ключи́ Де́вы не вреди́вый в рождестве́ Твое́м,// и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Спа́се мой,/ живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние,/ я́ко Бог Сам Себе́/ во́лею приве́л Отцу́,/ совоскреси́л еси́ всеро́днаго Ада́ма,// воскре́с от гро́ба.
Катава́сия:

Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́,/ и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя,/ содержа́щия свя́занныя, Христе́,/ и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на,// воскре́сл еси́ от гро́ба.
Ектения́ сугу́бая:

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Хор: Го́споди, поми́луй. (Трижды, на каждое прошение)

Диакон: Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, и о е́же прости́тися ему́ (или ей) вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ (или ея́), иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ (или ея́), у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Хор: Пода́й, Го́споди.
Диакон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.
Иерей, во время ектении, тихо читает молитву:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т миру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им (или е́ю) сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

Возглас: Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.
Конда́к, глас 8:

Со святы́ми упоко́й,/ Христе́, ду́шу раба́ Твоего́ (или рабы́ Твоея́),/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная.
Конда́к, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне,/ но а́дову разруши́л еси́ си́лу,/ и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же,/ жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся,/ и Твои́м апо́столом мир да́руяй,// па́дшим подая́й воскресе́ние.
Вме́сто Трисвято́го:

Ели́цы во Христа́ крести́стеся, во Христа́ облеко́стеся.
Аллилу́ия. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Во Христа́ облеко́стеся. Аллилу́ия.

Ели́цы во Христа́ крести́стеся, во Христа́ облеко́стеся.
Аллилу́ия.

Диакон: Во́нмем.

Иерей: Мир всем.

Чтец: И ду́хови твоему́.
Диакон: Прему́дрость.
Проки́мен Па́схи:

Чтец: Прокимен, глас осьмы́й:

Сей день его́же сотвори́ Госпо́дь,/ возра́дуемся и возвесели́мся в онь.

Хор: Сей день его́же сотвори́ Госпо́дь,/ возра́дуемся и возвесели́мся в онь.
Чтец: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.

Хор: Сей день его́же сотвори́ Госпо́дь,/ возра́дуемся и возвесели́мся в онь.
Чтец: Сей день его́же сотвори́ Госпо́дь,/

Хор: Возра́дуемся и возвесели́мся в онь.
Диакон: Прему́дрость.

Чтец: Дея́ний святы́х апо́стол чте́ние.
Диакон: Во́нмем.

Апо́стольское чтение в Све́тлый Понеде́льник: 2

(Деян., зач. 2)

Чтец: Во дни о́ны, возврати́шася апо́столи во Иерусали́м от горы́ нарица́емыя Елео́н, я́же есть близ Иерусали́ма, суббо́ты иму́щия путь. И егда́ внидо́ша, взыдо́ша на го́рницу, иде́же бя́ху пребыва́юще, Петр же и Иа́ков, и Иоа́нн и Андре́й, Фили́пп и Фома́, Варфоломе́й и Матфе́й, Иа́ков Алфе́ов и Си́мон Зило́т и Иу́да Иа́ковль. Си́и вси бя́ху терпя́ще единоду́шно в моли́тве и моле́нии, с жена́ми и Мари́ею Ма́терию Иису́совою и с бра́тиею Его́. И во дни ты́я воста́в Петр посреде́ учени́к, рече́, бе же име́н наро́да вку́пе я́ко сто и два́десять: му́жие бра́тие, подоба́ше сконча́тися Писа́нию сему́, е́же предрече́ Дух Святы́й усты́ Дави́довыми о Иу́де, бы́вшем вожди́ е́мшим Иису́са, я́ко причте́н бе с на́ми и прия́л бя́ше жре́бий слу́жбы сея́. Подоба́ет у́бо от сходи́вшихся с на́ми муже́й во вся́ко ле́то, в не́же вни́де и изы́де в нас Госпо́дь Иису́с, наче́н от креще́ния Иоа́ннова да́же до дне, в о́ньже вознесе́ся на не́бо от нас, свиде́телю воскресе́ния Его́ бы́ти с на́ми еди́ному от сих. И поста́виша два, Ио́сифа нарица́емаго Варса́ву, и́же нарече́н бысть Иу́ст, и Матфи́а, и помоли́вшеся ре́ша: Ты, Го́споди, Сердцеве́дче всех, покажи́, его́же избра́л еси́ от сею́ двою́ еди́наго, прия́ти жре́бий служе́ния сего́ и апо́стольства, из него́же испаде́ Иу́да, ити́ в ме́сто свое́. И да́ша жре́бия и́ма, и паде́ жре́бий на Матфи́а, и причте́н бысть ко единона́десяти апо́столом.
Иерей: Мир ти.

Чтец: И ду́хови твоему́.
Диакон: Прему́дрость.
Аллилуа́рий Па́схи:

Чтец: Глас четве́ртый: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Хор: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.
Чтец: Ты воскре́с уще́дриши Сио́на.

Хор: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия
Чтец: Госпо́дь с Небесе́ на зе́млю призре́.

Хор: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.
Диакон: Прему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.
Иерей: Мир всем.

Хор: И ду́хови твоему́.
Иерей: От Матфе́я свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Хор: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Ева́нгелие:

Диакон: Во́нмем.

(Евангелие воскресное 1-е, Мф., зач. 116:)

Иерей: Во вре́мя о́но, единиина́десять ученицы́ идо́ша в Галиле́ю, в го́ру, а́може повеле́ им Иису́с: И ви́девше Его́, поклони́шася Ему́: о́ви же усумне́шася. И присту́пль Иису́с, рече́ им, глаго́ля: даде́ся Ми вся́ка власть на небеси́ и на земли́: Ше́дше научи́те вся язы́ки, крестя́ще их во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, уча́ще их блюсти́ вся, ели́ка запове́дах вам. И се, Аз с ва́ми есмь во вся дни, до сконча́ния ве́ка. Ами́нь.
Хор: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Моли́тва разреши́тельная:

Иерей: Госпо́дь наш Иису́с Христо́с, Боже́ственною Свое́ю благода́тию, да́ром же и вла́стию, да́нною святы́м Его́ ученико́м и Апо́столом, во е́же вяза́ти и реши́ти грехи́ челове́ков (рек им: приими́те Ду́ха Свята́го, и́хже отпустите́ грехи́, отпу́стятся им; и́хже удержите́, удержа́тся; и ели́ка а́ще свя́жете и разрешите́ на земли́, бу́дут свя́зана и разреше́на и на Небеси́); от о́нех же и на ны друг другоприима́тельно прише́дшею, да сотвори́т чрез мене́, смире́ннаго, проще́но и сие́ по ду́ху ча́до (имярек) от всех, ели́ка я́ко челове́к согреши́ Бо́гу сло́вом или́ де́лом, или́ мы́слию, и все́ми свои́ми чу́вствы, во́лею или́ нево́лею, ве́дением или́ неве́дением; а́ще же под кля́твою или́ отлуче́нием архиере́йским или иере́йским бысть, или а́ще кля́тву отца́ своего́ или́ ма́тере своея́ наведе́ на ся, или́ своему́ прокля́тию подпаде́, или́ кля́тву преступи́, или́ ины́ми не́киими грехи́ я́ко челове́к связа́ся, но о всех сих се́рдцем сокруше́нным пока́яся, и от тех всех вины́ и ю́зы да разреши́т его́ (или ю́); ели́ка же за не́мощь естества́ забве́нию предаде́, и та вся да прости́т ему́ (или ей), человеколю́бия ра́ди Своего́, моли́твами Пресвяты́я и Преблагослове́нныя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, и всех святы́х, ами́нь.
Воскре́сная песнь:

Хор: Воскресе́ние Христо́во ви́девше,/ поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су,/ еди́ному безгре́шному,/ Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́,/ и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим:/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем,/ и́мя Твое́ имену́ем./ Прииди́те вси ве́рнии,/ поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию:/ се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру./ Всегда́ благословя́ще Го́спода,/ пое́м Воскресе́ние Его́:/ распя́тие бо претерпе́в,// сме́ртию смерть разруши́.

Воскре́с Иису́с от гро́ба,/ я́коже прорече́,/ даде́ нам живо́т ве́чный// и ве́лию ми́лость.

Песнь 7:

Ирмос: О́троки от пе́щи изба́вивый,/ быв Челове́к,/ стра́ждет я́ко сме́ртен,/ и стра́стию сме́ртное,/ в нетле́ния облачи́т благоле́пие,/ Еди́н благослове́н// отце́в Бог, и препросла́влен.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Жены́ с ми́ры богому́дрыя в след Тебе́ теча́ху:/ Его́же, я́ко ме́ртва, со слеза́ми иска́ху,/ поклони́шася ра́дующияся Живо́му Бо́гу,/ и Па́сху та́йную// Твои́м, Христе́, ученико́м благовести́ша.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сме́рти пра́зднуем умерщвле́ние,/ а́дово разруше́ние,/ ино́го жития́ ве́чнаго нача́ло,/ и игра́юще пое́м Вино́внаго,/ Еди́наго благослове́ннаго// отце́в Бо́га, и препросла́вленнаго.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко вои́стинну свяще́нная,/ и всепра́зднственная сия́ спаси́тельная нощь,/ и светоза́рная,/ светоно́снаго дне,/ воста́ния су́щи провозве́стница:// в не́йже безле́тный Свет из гро́ба пло́тски всем возсия́.
Катава́сия:

О́троки от пе́щи изба́вивый,/ быв Челове́к,/ стра́ждет я́ко сме́ртен,/ и стра́стию сме́ртное,/ в нетле́ния облачи́т благоле́пие,/ Еди́н благослове́н// отце́в Бог, и препросла́влен.
Песнь 8:

Ирмос: Сей нарече́нный и святы́й день,/ Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь,/ пра́здников пра́здник/ и торжество́ есть торже́ств,// во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Прииди́те, но́ваго виногра́да рожде́ния,/ Боже́ственнаго весе́лия,/ в наро́читом дни Воскресе́ния,/ Ца́рствия Христо́ва приобщи́мся,/ пою́ще Его́// я́ко Бо́га во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Возведи́ о́крест о́чи твои́, Сио́не, и виждь:/ се бо приидо́ша к тебе́,/ я́ко богосве́тлая свети́ла,/ от за́пада, и се́вера, и мо́ря,/ и восто́ка ча́да твоя́,// в тебе́ благословя́щая Христа́ во ве́ки.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Тро́ичен: О́тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше,/ треми́ соединя́емое во Ипоста́сех Естество́,/ Пресу́щественне и Пребоже́ственне,/ в Тя крести́хомся,// и Тя благослови́м во вся ве́ки.
Катава́сия:

Сей нарече́нный и святы́й день,/ Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь,/ пра́здников пра́здник/ и торжество́ есть торже́ств,// во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.
Песнь 9:

Хор:

Припев: А́нгел вопия́ше Благода́тней:/ Чи́стая Де́во, ра́дуйся!/ И па́ки реку́: ра́дуйся!/ Твой Сын воскре́се/ тридне́вен от гро́ба,/ и ме́ртвыя воздви́гнувый:// лю́дие, весели́теся.

Ирмос: Свети́ся, свети́ся,/ но́вый Иерусали́ме:/ сла́ва бо Госпо́дня/ на тебе́ возсия́./ Лику́й ны́не/ и весели́ся, Сио́не./ Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице,// о воста́нии Рождества́ Твоего́.
Хор:

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Тропарь: О Боже́ственнаго, о любе́знаго,/ о сладча́йшаго Твоего́ гла́са!/ С на́ми бо нело́жно/ обеща́лся еси́ бы́ти,/ до сконча́ния ве́ка Христе́:/ Его́же, ве́рнии,// утвержде́ние наде́жди иму́ще, ра́дуемся.
Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Тропарь: О Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая, Христе́!/ О му́дросте, и Сло́ве Бо́жий, и си́ло!/ Подава́й нам и́стее Тебе́ причаща́тися,//
в невече́рнем дни Ца́рствия Твоего́.

Припев: Христо́с воскре́се, смерть попра́вый,/ и ме́ртвыя воздви́гнувый,// лю́дие весели́теся.

Тропарь: О Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая, Христе́!/ О му́дросте, и Сло́ве Бо́жий, и си́ло!/ Подава́й нам и́стее Тебе́ причаща́тися,// в невече́рнем дни Ца́рствия Твоего́.
Катава́сия:

Свети́ся, свети́ся,/ но́вый Иерусали́ме:/ сла́ва бо Госпо́дня/ на тебе́ возсия́./ Лику́й ны́не/ и весели́ся, Сио́не./ Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице,// о воста́нии Рождества́ Твоего́.
Ектения́ сугу́бая:

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Хор: Го́споди, поми́луй. (Трижды, на каждое прошение)

Диакон: Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, и о е́же прости́тися ему́ (или ей) вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ (или ея́), иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ (или ея́), у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Хор: Пода́й, Го́споди.
Диакон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.
Иерей, во время ектении, тихо читает молитву:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т миру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им (или е́ю) сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

Возглас: Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

Ексапостила́рий:

Пло́тию усну́в,/ я́ко мертв,/ Царю́ и Го́споди,/ тридне́вен воскре́сл еси́,/ Ада́ма воздви́г от тли,/ и упраздни́в смерть:/ Па́сха нетле́ния,// ми́ра спасе́ние. (Дважды)
Тропари́ воскре́сные, глас 5:

Хор: Благослове́н еси́, Го́споди,/ научи́ мя оправда́нием Твои́м./

Ангельски́й собо́р удиви́ся,/ зря́ Тебе́ в ме́ртвых вмени́вшася,/ сме́ртную же, Спа́се, кре́пость разори́ша,/ и с Собо́ю Ада́ма воздви́гша,// и от ада вся свобождша.

Благослове́н еси́, Го́споди,/ научи́ мя оправда́нием Твои́м./

Почто́ ми́ра с ми́лостивными слеза́ми,/ о учени́цы растворя́ете?/ Блиста́яйся во гро́бе а́нгел/ мироно́сицам веща́ше:/ ви́дите вы гро́б и уразуме́йте,// Спас бо воскре́се от гро́ба.

Благослове́н еси́, Го́споди,/ научи́ мя оправда́нием Твои́м./

Зело́ ра́но мироно́сицы теча́ху/ ко гро́бу Твоему́ рыда́ющия,/ но предста́ к ним а́нгел, и рече́:/ рыда́ния вре́мя преста́, не пла́чите,// воскресе́ние же апо́столом рцы́те.

Благослове́н еси́, Го́споди,/ научи́ мя оправда́нием Твои́м./

Мироно́сицы жены́, с ми́ры прише́дша/ ко гро́бу Твоему́, Спа́се, рыда́ху,/ а́нгел же к ним рече́, глаго́ля:/ что с ме́ртвыми Жива́го помышля́ете?// Я́ко Бог бо воскре́се от гро́ба.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху./

Поклони́мся Отцу́,/ и Его́ Сы́нови, и Свято́му Ду́ху,/ Святе́й Тро́ице во еди́ном существе́, с Серафи́мы зову́ще:/ Свят, Свят, Свят еси́, Го́споди.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь./

Жизнода́вца ро́ждши,/ греха́, Де́во, Ада́ма изба́вила еси́,/ ра́дость же Е́ве в печа́ли ме́сто подала́ еси́;/ па́дшия же от жи́зни/ к сей напра́ви,// из Тебе́ воплоти́выйся Бог и Челове́к.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа,// сла́ва Тебе́, Бо́же. (Три́жды)
Во время пения стихир Пасхи совершается прощание с усопшим.

Стихи́ры Па́схи, глас 5:

Стих: Да воскре́снет Бог,/ и расточа́тся врази́ Его́.

Па́сха/ свяще́нная нам днесь показа́ся;/ Па́сха но́ва свята́я;/ Па́сха та́инственная;/ Па́сха всечестна́я./ Па́сха Христо́с Изба́витель;/ Па́сха непоро́чная;/ Па́сха вели́кая;/ Па́сха ве́рных./ Па́сха две́ри ра́йския нам отверза́ющая.// Па́сха всех освяща́ющая ве́рных.
Стих: Я́ко исчеза́ет дым,/ да исче́знут.

Прииди́те/ от виде́ния жены́ благове́стницы,/ и Сио́ну рцы́те:/ приими́/ от нас ра́дости благове́щения, Воскресе́ния Христо́ва:/ красу́йся, лику́й/ и ра́дуйся, Иерусали́ме,/ Царя́ Христа́ узре́в из гро́ба,// я́ко жениха́ происходя́ща.
Стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия,/ а пра́ведницы да возвеселя́тся.

Мироно́сицы жены́,/ у́тру глубоку́,/ предста́вша гро́бу Живода́вца,/ обрето́ша А́нгела/ на ка́мени седя́ща,/ и той провеща́в им,/ си́це глаго́лаше:/ что и́щете Жива́го с ме́ртвыми;/ что пла́чете Нетле́ннаго во тли?// Ше́дше, пропове́дите ученико́м Его́.
Стих: Сей день, его́же сотвори Госпо́дь,/ возра́дуемся и возвесели́мся в онь.

Па́сха кра́сная,/ Па́сха, Госпо́дня Па́сха!/ Па́сха всечестна́я/ нам возсия́. Па́сха,/ ра́достию друг дру́га обы́мем./ О Па́сха!/ Избавле́ние ско́рби,/ и́бо из гро́ба днесь,/ я́ко от черто́га/ возсия́в Христо́с,/ жены́ ра́дости испо́лни, глаго́ля:// пропове́дите апо́столом.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Воскресе́ния день,/ и просвети́мся торжество́м,/ и друг дру́га обы́мем./ Рцем бра́тие,/ и ненави́дящим нас,/ прости́м вся Воскресе́нием,/ и та́ко возопии́м:/ Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в,// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды, поско́ру)

Если во время пения стихир Пасхи не успели все попрощаться, прощание продолжается под многократное пение тропаря Пасхи.
Ектения́ сугу́бая:

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Хор: Го́споди, поми́луй. (Трижды, на каждое прошение)

Диакон: Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, и о е́же прости́тися ему́ (или ей) вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ (или ея́), иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ (или ея́), у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Хор: Пода́й, Го́споди.
Диакон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.
Иерей, на этот раз во всеуслышание читает молитву:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т миру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им (или е́ю) сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.
Диакон: Прему́дрость.

Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды)

Пасха́льный отпу́ст.

Христо́с, воскресы́й из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́вый и су́щим во гробе́х живо́т дарова́вый, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере и всех святы́х Свои́х, ду́шу от нас преста́вльшагося раба́ Своего́ (или преста́вльшияся рабы́ Своея́) имярек, в селе́ниих святы́х всели́т, и с пра́ведными причте́т и нас поми́лует, я́ко Благ и Человеколю́бец.

И осеняет трижды предстоящих Крестом и свечей, произнося при каждом осенении:

Иерей: Христо́с воскре́се!

Люди: Воистину воскресе!
Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды, поско́ру)
Ве́чная па́мять:

Иерей: Ве́чная твоя́ па́мять, достоблаже́нне и приснопа́мятне бра́те наш (Сестро́ наша). (Трижды)

ИЛИ:

Диакон: Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшему рабу́ Твоему́ (или усо́пшей рабе́ Твое́й) имярек, и сотвори́ ему́ (или ей) ве́чную па́мять.
Хор: Ве́чная па́мять. (Трижды)
Моли́тва проща́льная:

Иерей: Госпо́дь Иису́с Христо́с Бог наш, и́же Боже́ственная за́поведи свя́тым Свои́м ученико́м и Апо́столом да́вый, во е́же вяза́ти и реши́ти па́дших грехи́, и от о́ных па́ки мы прие́мше вины́ то́йже твори́ти; да прости́т тебе́, ча́до духо́вное, а́ще что соде́лал еси́ в ны́нешнем ве́це во́льное или́ нево́льное, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Перед закрытием гроба священник трижды посыпает крестообразно тело усопшего землей, повторяя каждый раз:

Иерей: Госпо́дня земля́ и исполне́ние ея́, вселе́нная и вси живу́щии на
ней. (Трижды. (Пс 23, 1))

После захоронения у могилы совершается Лития:
Лития́:

Хор: Со ду́хи пра́ведных сконча́вшихся,/ ду́шу раба́ Твоего́ (или рабы́ Твоея́), Спа́се, упоко́й,/ сохраня́я ю́ во блаже́нной жи́зни,// я́же у Тебе́, Человеколю́бче.

В поко́ищи Твое́м, Го́споди,/ иде́же вси святи́и Твои́ упокоева́ются,/ упоко́й и ду́шу раба́ Твоего́,// я́ко еди́н еси́ Человеколю́бец.

Слава:/ Ты еси́ Бог соше́дый во ад, и у́зы окова́нных разреши́вый,// Сам и ду́шу раба́ Твоего́ упоко́й.

И ныне:/ Еди́на чи́стая и непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мене ро́ждшая,// моли́ спасти́ся души́ его́ (или ея́).
Ектения́ сугу́бая:

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Хор: Го́споди, поми́луй. (Трижды, на каждое прошение)

Диакон: Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, и о е́же прости́тися ему́ (или ей) вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ (или ея́), иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ (или ея́), у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Хор: Пода́й, Го́споди.
Диакон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.
Иерей во всеуслышание читает молитву:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т миру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им (или е́ю) сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.
Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ (или усо́пшия рабы́ Бо́жия), имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.
Диакон: Прему́дрость.

Хор: Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в// и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды)
Иерей: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Хор: Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй. (Трижды) Благослови́.

Пасха́льный отпу́ст.

Иерей: Воскресы́й из ме́ртвых, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, и всех святы́х Свои́х, ду́шу от нас преста́вльшагося раба́ Своего́ (или преста́вльшияся рабы́ Своея́) имярек, в селе́ниих святы́х всели́т, и с пра́ведными причте́т и нас поми́лует, я́ко Благ и Человеколю́бец.
Ве́чная па́мять:

Диакон: Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшему рабу́ Твоему́ (или усо́пшей рабе́ Твое́й) имярек, и сотвори́ ему́ (или ей) ве́чную па́мять.
Хор: Ве́чная па́мять. (Трижды)
Тропари́, глас 8:

Хор: Земле́, зи́нувши,/ приими́ от тебе́ созда́ннаго (или созда́нную)/ руко́ю Бо́жиею пре́жде,/ па́ки же возвра́щшася (или возвра́щшуся) к тебе́ ро́ждшей:/ е́же бо по о́бразу Созда́тель прия́т,// ты же приими́ те́ло твое́.

Я́коже рекл еси́, Го́споди, Ма́рфе,/ Аз есмь воскресе́ние;/ де́лом сло́во испо́лнил еси́,/ из а́да призва́в Ла́заря,/ си́це и раба́ Твоего́ (или рабу́ Твою́)// от а́да воздви́гни, Человеколю́бче.

Духо́внии мои́ бра́тие и спо́стницы,/ не забу́дите мене́, егда́ мо́литеся,/ но зря́ще мой гроб/ помина́йте мою́ любо́вь и моли́те Христа́,// да учини́т дух мой с пра́ведными.
Приложе́ние.

Апо́стольские чте́ния в дни Све́тлой Седми́цы:
Во вто́рник:

(Деян., зач. 4)

Чтец: Во дни о́ны, став Петр со единона́десятьми, воздви́же глас свой и рече́ им: му́жие Иуде́йстии и живу́щии во Иерусали́ме вси́, сие́ вам разу́мно да бу́дет, и внуши́те глаго́лы моя́, не бо, я́коже вы непщу́ете, си́и пия́ни суть, есть бо час тре́тий дне, но сие́ есть рече́нное проро́ком Ио́илем: и бу́дет в после́дния дни, глаго́лет Госпо́дь, излию́ от Ду́ха Моего́ на вся́ку пло́ть, и прореку́т сы́нове ва́ши и дще́ри ва́ша, и ю́ноши ва́ши виде́ния у́зрят, и ста́рцы ва́ши со́ния ви́дят, и́бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ни Моя́ во дни о́ны излию́ от Ду́ха Моего́, и прореку́т, и дам чудеса́ на небеси́ горе́ и зна́мения на земли́ ни́зу, кровь и огнь и куре́ние ды́ма. Со́лнце преложи́тся во тьму, и луна́ в кровь, пре́жде да́же не приити́ дню Госпо́дню вели́кому и просвеще́нному. И бу́дет, всяк, и́же а́ще призове́т и́мя Госпо́дне, спасе́тся.
В сре́ду:

(Деян., зач. 5)

Чтец: Во дни о́ны, рече́ Пе́тр к лю́дем: му́жие Изра́ильстии, послу́шайте слове́с сих: Иису́са Назоре́а, Му́жа от Бо́га изве́ствованна в вас си́лами и чудесы́ и зна́мении, я́же сотвори́ Тем Бог посреде́ вас, я́коже и са́ми ве́сте, Сего́ нарекова́нным сове́том и проразуме́нием Бо́жиим пре́дана прие́мше, рука́ми беззако́нных пригво́ждше уби́сте: Его́же Бог воскреси́, разреши́в боле́зни сме́ртныя, я́коже не бя́ше мо́щно держа́ну бы́ти Ему́ от нея́. Дави́д бо глаго́лет о Нем: предзре́х Го́спода пре́до мно́ю вы́ну, я́ко одесну́ю мене́ есть, да не подви́жуся: сего́ ра́ди возвесели́ся се́рдце мое, и возра́довася язы́к мой: еще́ же и плоть моя́ всели́тся на упова́нии, я́ко не оста́виши души́ моея́ во а́де, ниже́ да́си преподо́бному Твоему́ ви́дети истле́ния: сказа́л ми еси́ пути́ живота́: испо́лниши мя весе́лия с лице́м Твои́м. Му́жие бра́тие, досто́ит рещи́ с дерзнове́нием к вам о патриа́рсе Дави́де, я́ко и у́мре и погребе́н бы́сть, и гроб его́ есть в нас да́же до дне сего́: проро́к у́бо сый и ве́дый, я́ко кля́твою кля́тся ему́ Бог от плода́ чресл его́ по пло́ти воздви́гнути Христа́ и посади́ти Его́ на престо́ле его́, предви́дев глаго́ла о воскресе́нии Христо́ве, я́ко не оста́вися душа́ Его́ во а́де, ни плоть Его́ ви́де истле́ния. Сего́ Иису́са воскреси́ Бог, ему́же вси мы есмы́ свиде́телие. Десни́цею у́бо Бо́жиею вознесе́ся, и обетова́ние Свята́го Ду́ха прие́мь от Отца́, излия́ сие́, е́же вы ны́не ви́дите и слы́шите. Не бо Дави́д взы́де на небеса́, глаго́лет бо сам: рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие ног Твои́х. Тве́рдо у́бо да разуме́ет весь дом Изра́илев, я́ко и Го́спода и Христа́ е́го Бог сотвори́л есть, Сего́ Иису́са, Его́же вы распя́сте.
В четве́рг:

(Деян., зач. 6)

Чтец: Во дни о́ны, рече́ Пе́тр к лю́дем: пока́йтеся, и да крести́тся ки́йждо вас во и́мя Иису́са Христа́ во оставле́ние грехо́в, и прии́мете дар Свята́го Ду́ха. Вам бо есть обетова́ние и ча́дом ва́шым и всем да́льним, ели́ки а́ще призове́т Госпо́дь Бог наш. И ины́ми словесы́ мно́жайшими засвиде́тельствоваше и моля́ше я́, глаго́ля: спаси́теся от ро́да стропти́ваго сего́. Уже́ у́бо любе́зно прия́ша сло́во его́, крести́шася, и приложи́шася в день той душ я́ко три ты́сящы. Бя́ху же терпя́ще во уче́нии Апо́стол и во обще́нии и в преломле́нии хле́ба и в моли́твах. Бысть же на вся́кой души́ стра́х: мно́га бо чудеса́ и зна́мения Апо́столы бы́ша во Иерусали́ме.

В пя́тницу:

(Деян., зач. 7)

Чтец: Во дни о́ны, вку́пе Петр и Иоа́нн восхожда́ста во святи́лище на моли́тву в час девя́тый. И не́кий муж, хром от чре́ва ма́тере своея́ сый, носи́мь быва́ше, его́же полага́ху по вся дни пред две́рьми церко́вными, реко́мыми Кра́сными, проси́ти ми́лостыни от входя́щих в це́рковь. И́же ви́дев Петра́ и Иоа́нна хотя́щыя вни́ти в це́рковь, проша́ше ми́лостыни. Воззре́в же Петр нань со Иоа́нном, рече́: воззри́ на ны. Он же прилежа́ше и́ма, мня не́что от нею́ прия́ти. Рече́ же Петр: сребра́ и зла́та несть у мене́, но е́же и́мам, сие́ ти даю, во и́мя Иису́са Христа́ Назоре́я воста́ни и ходи́. И ем его́ за десну́ю ру́ку воздви́же, а́бие же утверди́стеся его́ пле́сне и глее́зне, и вскочи́в ста и хожда́ше, и вни́де с ни́ма в це́рковь, ходя́ и скача́ и хваля́ Бо́га.
В суббо́ту:

(Деян., зач. 8)

Чтец: Во дни о́ны, держа́щуся исцеле́вшему хромо́му Петра́ и Иоа́нна, притеко́ша к ни́ма вси лю́дие в притво́р, нарица́емый Соломо́нов, ужа́сни. Ви́дев же Петр отвещава́ше к лю́дем: му́жие Изра́ильтяне, что чуди́теся о сем, или́ на ны что взира́ете, я́ко свое́ю ли си́лою или́ благоче́стием сотвори́хом его́ ходи́ти? Бог Авраа́мов и Исаа́ков и Иа́ковль, Бог оте́ц на́ших, просла́ви О́трока Своего́ Иису́са, Его́же вы преда́сте, и отверго́стеся Его́ пред лице́м Пила́товым, су́ждьшу О́ному пусти́ти. Вы же Свята́го и Пра́веднаго отверго́стеся, и испроси́сте му́жа уби́йцу да́ти вам, Нача́льника же жи́зни уби́сте, Его́же Бог воскреси́ от ме́ртвых, ему́же мы свиде́телие есмы́. И о ве́ре и́мене Его́, сего́, его́же ви́дите и зна́ете, утверди́ и́мя Его́, и ве́ра, я́же Его́ ра́ди, даде́ ему́ всю це́лость сию́ пред все́ми ва́ми.


1 См. стр. 6

2 Апостольские чтения остальных дней недели написаны в приложении на стр. 25


страница 1


скачать

Другие похожие работы: